Van 9 januari tot en met 28 maart 2006 zal ik voor mijn studie Culturele Antropologie mijn buitenlands leeronderzoek doen op O'ahu, Hawai'i! Met deze blog hoop ik jullie op de hoogte te houden van al mijn bezigheden daar.

zaterdag, maart 18, 2006

Tussendoortje

Hey allemaal!

Even een kort berichtje tussendoor! Ik wilde even mededelen dat ik vanaf zondagochtend niet meer in het Pacific Ohana hostel zit! Dus geen post meer naar dat adres sturen, mochten jullie nu nog post willen versturen :).
Van zondag t/m dinsdag ben ik te vinden op The Big Island/Hawaii/Hawaii Island en van dinsdagavond t/m zondagochtend slaap ik in het tweede hostel uit mijn eerste week hier. Dat hostel is een stuk gezellig, het is goedkoper en er zitten fatsoenlijke mensen met een fatsoenlijke leeftijd ;). Het leek ons wel goed om de laatste week nog een beetje fun te hebben. Niet dat het in ons huidige hostel ongezellig is, maar het kan altijd stukken beter :).
Het adres van ons hostel in Waikiki voor volgende week is:

Polynesian Beach Club Hostel
2584 Lemon Road

Honolulu
Hawaii 96815
United States

Verder is het hier sinds dinsdag niet heel spannend geweest. Dinsdagavond naar de film geweest. We hebben 'Munich' gezien. Een hele goede film, mooi gefilmd en heel realistisch (waarschijnlijk vanwege het feit dat het echt gebeurd is allemaal :)) maar het duurde laaaang! 3 Uur, dus als je naar de bios gaat, neem een kussentje mee ofzo.
Woensdag een interview gehad met een hele leuke man, een gepensioneerde antropoloog. We hebben bijna 2,5 uur met hem gepraat, allebei over ons eigen onderwerp en hij had voor ons allebei heel veel informatie! En daarna heeft hij ons mee genomen om te gaan lunchen, op zijn rekening. Omdat hij zo'n leuke ochtend met ons had gehad en omdat we zo'n goed gesprek hadden gehad. Lief he?! Oh, en we kregen ook nog een complimentje. Hij was onder de indruk van onze vraagstelling, hij vond dat we het heel goed doordacht hadden allemaal. Cool he!? Sorry, wil niet opscheppen maar ik vond het toch wel leuk om te vertellen. Je krijgt als wannabe-antropoloog niet elke dag zo'n complimentje van een gepensioneerde Harvard antropoloog! :) Verder die dag nog wat onderzoeksdingen in de bieb gedaan, wel nuttig maar een beetje saai.
Donderdag was voor mij een beetje chaos, want ik zou eerst 2 interviews hebben, toen 3 en uiteindelijk had ik er 1. Ik word een beetje gek hier van de mensen, ze zijn of onbereikbaar of ze veranderen hun plannen steeds. Maar gelukkig zijn de 2 uitgevallen interviews verzet, dus die heb ik nog tegoed. Het ene interview dat nog wel doorging was heel leuk, en gezellig. Ik had me voorbereid op 1 persoon, maar ik zat uiteindelijk die ene persoon te interviewen met nog 4 of 5 mensen erbij!
Oh, en 's ochtends konden we zowaar op het strand liggen! Ik ben wel verbrand daardoor, want ik had gerekend op 1 uurtje strand en had geen anti-zonnebrandcreme meegenomen. Maar door de uitvallende interviews lag ik ineens langer op het strand. Wat ik helemaal niet erg vond, want ze hadden regen afgegeven! En vandaag was het ook weer mooi weer terwijl het had moeten regenen. Hopelijk blijft dat zo, want voor dit weekend en volgende week geven ze ook een heleboel regen af. Zit ik natuurlijk niet op te wachten voor m'n weekje vakantie ;)! Op Kauai, ander eiland, stormt en regent het al een week lang ofzo. Daar is het echt crisis: overstromingen, dam doorbraken, dodelijke slachtoffers en national flush warnings. Dus ik ben blij dat het hier niet zo ver is gekomen!
Vandaag had ik weer 2 interviews en ik heb wat literatuur gekopieerd die in Nederland niet verkrijgbaar is.

Het gaat dus nog steeds allemaal prima! Ik heb echt heel veel zin in dit weekend en volgende week! Hopelijk werkt het weer mee en kunnen we op The Big Island ook echt wat zien. De bussen daar werken namelijk niet zo goed als hier, eigenlijk is een auto veel handiger. Maarja, die kunnen we niet huren want ik heb wel een rijbewijs maar ik ben geen 24, en Niki is 25 maar die heeft geen rijbewijs. Maar dat komt vast wel goed! En zo niet, dan maken we het wel goed! :)
Verder heb ik volgende week nog 1 interview. Eigenlijk wilde ik niks nada noppes doen in m'n laatste week, maar deze mevrouw was zo enthousiast en was bereid om van alles te verzetten voor mijn interview. Uiteindelijk kon het toch niet doorgaan, maar ze wilde wel volgende week afspreken. Dus nouja, dan nog maar 1 interviewtje. Verder ben ik heel tevreden over m'n onderzoek, ik denk dat ik de informatie heb die ik wilde en dat ik veel informatie heb. Daarnaast vind ik ook dat ik goed m'n best heb gedaan. Al met al ben ik dus helemaal blij ende tevreden! Nu maar hopen dat ik ook echt de informatie heb die ik wilde, als ik straks m'n thesis ga schrijven. Maar dat komt straks wel!

Hopelijk heb ik volgende week nog een keertje tijd om de bieb te bezoeken, maar dat denk ik wel. Jullie allemaal bedankt nog voor de reacties en tot snel! Niki en ik gaan nu eten en dan eens kijken wat de Ieren hier allemaal uitvoeren op Saint Patrick's Day!

Veel liefs Eefje

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo daar! Jullie hebben het nu voor elkaar. Gezellig pratende Hawaiianen interviewen die jullie daarna mee uit lunchen vragen. Lekker relaxed.
Geniet er nog maar eventjes van. Straks ben je weer terug in het gestructureerde Nederland:alles netjes op tijd!
Groetjes aan Niki en fijne vakantie samen gewenst op Hawaii.
Heel veel liefs, mam

za mrt 18, 10:35:00 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hee Eef!

En dan kan ie nu beginnen: een week vakantie op Hawai'i! Goed joh! En fijn dat je helemaal tevreden bent over je verzamelde info.
Geniet van je vakantie en tot snel!

liefs,
Suzanne

za mrt 18, 02:28:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Haii Eefje!
nog steeds leuk vind ik t om je verhalen te lezen :)
Ik wens je heel veel plezier in je laatste weekjes op hawaii, wat is het toch snel gegaan allemaal he? En have fun met je vakantie, dat heb je wel verdiend na al dat onderzoek doen!!!

kus Annette

za mrt 18, 04:42:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hoi Eefje, Ik heb ook weer genoten van je verhalen. Wat beleef je veel en wat ontmoet je veel mensen, die dan ook nog zo behulpzaam en attent zijn!
Fijne week nog en we zien elkaar waarschijnlijk wel weer in Kerkwerve. Hopelijk ook met een beetje voorjaar, want voor ons mag de winter er vandoor.
Groetjes Hubrina

za mrt 18, 10:59:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ha Eef! We hebben weer gewonnen tegen Punch. Wat een verrassing. Gaaf dat je er nog 2 keer bij bent, kan je lekker meevieren. Woensdag nog een spannende wedstrijd en dan is het bijna gebeurd. Ik ben met Jelle afgelopen week ook op een eiland geweest: Schiermonnikoog, maar daar was het stukken kouder dan bij jou. De lammetjes die al geboren waren lagen dicht tegen elkaar aan.
Geniet nog van de laatste dagen en tot snel!!

zo mrt 19, 11:42:00 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

hee eefje!
nog maar een weekje!!wow! geniet ervan, lekker relaxen:)hoop voor je dat t mooi weer wordt, had in de krant inderdaad al gelezen over de damdoorbraken enzo:S ik ga ook een relaxed weekje tegemoet (uhuh...:S), heb tentamens:( dus als je lekker ligt te bakken in de zon, denk dan even aan mij en aan al die andere lieve, lieve huisgenootjes die hard aan t werk zijn...:) tot gauw!
liefs, je buuf

zo mrt 19, 01:12:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hee Eef!

Het blijft leuk om al je avonturen te lezen! Ben heel benieuwd naar alle foto's!
Wanneer kwam je nou ook weer terug? We hebben eindelijk een datum voor de housewarming! Zaterdag 1 April! Ben je dan al weer terug? We wilden het eerst de 25e doen, maar dat redden we toch niet omdat we nog een paar dingen willen doen voordat we het aan iedereen laten zien. Dus als je terug bent dan, bij deze de uitnodiging ;)

Liefs, Brigitta

di mrt 21, 12:46:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hoi Eefje,
Ik geniet van je schrijfstijl, want die is heel gevat.
Hoop dat je nog leuke dagen daar hebt en een hele goede terugreis gewenst.
Groetjes, Jeannette

wo mrt 22, 01:59:00 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home